[ Pobierz całość w formacie PDF ]
24
Spis treści
Rozdział 45. Tworzenie pakietów instalacyjnych
w środowisku Visual Studio 2008 .......................................................... 1035
Kreator tworzenia programów instalacyjnych w VS2008 ................................................. 1036
Dodatkowe ustawienia konfiguracyjne programu instalacyjnego ................................... 1039
System plików ................................................................................................................... 1039
Zapisy w rejestrze ............................................................................................................. 1040
Typy plików ....................................................................................................................... 1040
Interfejs użytkownika ....................................................................................................... 1040
Warunki instalacji ............................................................................................................ 1042
Akcje niestandardowe ...................................................................................................... 1042
Podsumowanie ......................................................................................................................... 1043
Rozdział 46. Wdrażanie aplikacji desktopowych ....................................................... 1045
Wdrożenie aplikacji z wykorzystaniem ClickOnce ............................................................ 1046
Konfigurowanie narzędzia ClickOnce ................................................................................. 1049
Podsumowanie ......................................................................................................................... 1050
Rozdział 47. Rozpowszechnianie aplikacji sieciowych .............................................. 1051
Anatomia aplikacji sieciowej ................................................................................................. 1052
Tworzenie serwera aplikacji sieciowych .............................................................................. 1052
Tworzenie katalogu wirtualnego ........................................................................................... 1054
Wdrażanie aplikacji w serwerze ............................................................................................ 1055
Publikowanie aplikacji sieciowej bezpośrednio ze środowiska VS2008 .......................... 1056
Podsumowanie ......................................................................................................................... 1057
Część XI Dodatki ................................................................................ 1059
Dodatek A Opcje kompilatora ................................................................................... 1061
Opcje zaawansowane .............................................................................................................. 1062
Opcje dla złożeń ....................................................................................................................... 1063
Dodatek B System pomocy w .NET Framework ....................................................... 1065
Książka ...................................................................................................................................... 1066
Indeks ........................................................................................................................................ 1066
Dokumentacja .NET Framework Class Library ................................................................. 1067
Mechanizmy wyszukiwania ................................................................................................... 1067
Ulubione strony internetowe ................................................................................................. 1068
Podsumowanie ......................................................................................................................... 1068
Skorowidz ...................................................................................................................... 1069
25
Rozdział 8.
Projektowanie obiektów
Część II Programowanie zorientowane obiektowo w języku C#
W świecie rzeczywistym, który różni się od Second Life1 i innych światów wirtualnych, mamy
codziennie do czynienia z wieloma rodzajami problemów. Zastanów się, w jaki sposób się je roz-
wiązuje. Na przykład czego potrzebowałbyś do zorganizowania specjalnego przyjęcia? Musiał-
byś ustalić datę i godzinę spotkania, a także rodzaje rozrywek i zestawy potraw, zatrudnić pracow-
ników i przygotować zaproszenia. Wszystkie te elementy musiałbyś skoordynować za pomocą
planu działań.
Z punktu widzenia oprogramowania powyżej wspomniane elementy są obiektami, takimi jak
klasa stworzona przez użytkownika lub struktura. Będą one następnie wzbogacone o możliwość
przechowywania składników klasy, które definiują jej atrybuty oraz zachowanie. Atrybuty i sposób
zachowania mogą zostać odwzorowane na elementy języka C#. Atrybut mógłby być polem lub
właściwością, a zachowanie mogłoby być metodą lub zdarzeniem. Oto świat obiektowy dzięki
definiowaniu obiektów, które reprezentują fragmenty świata rzeczywistego, możesz tworzyć
bardziej sensowne systemy.
W tym podrozdziale zostanie zaprezentowane, w jaki sposób tworzy się obiekty oraz definiuje
ich składniki.
Elementy obiektu
Obiekt powinien być samodzielny i zaprojektowany do realizacji jednego celu. Wszystkie jego
[ Pobierz całość w formacie PDF ]